Koszyk

Brak produktów w koszyku.

Odstąpienie od umowy/zwrot towaru

Konsument ma prawo przy zakupie na odległość (zakup internetowy) odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od zakupu lub od otrzymania towaru lub treści cyfrowych bez podania przyczyny i zwrócić produkt.

W celu skorzystania z prawa do odstąpienia konsument musi poinformować dostawcę o swojej decyzji o odstąpieniu jednoznacznym oświadczeniem, a mianowicie za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].

Konsument może pobrać ze strony internetowej formularz odstąpienia od umowy i wysłać go dostawcy w terminie, lub wysłać jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, z którego jasno wynika, że odstępuje od umowy. Uważa się, że konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu w terminie, jeśli wyśle je w terminie określonym do odstąpienia od umowy. Załączona musi być również kopia faktury lub innego odpowiedniego dokumentu.

Jeśli konsument już otrzymał towar lub treść cyfrową dostarczoną na nośniku materialnym i odstępuje od umowy, zwraca ją dostawcy wraz z odpowiednim opakowaniem i dokumentacją bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni po powiadomieniu o odstąpieniu od umowy. Uważa się, że konsument zwraca towar w terminie, jeśli wyśle go przed upływem 14-dniowego terminu zwrotu. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi konsument.

KIEDY KONSUMENT NIE MOŻE ODSTĄPIĆ OD UMOWY

Można zwrócić wszystkie towary zakupione u nas. Wyjątek stanowi towar, który:

Nie można zwrócić z powodów higienicznych (np. otwarte kosmetyki i inne produkty, które wchodzą w bezpośredni kontakt ze skórą)

W przypadku wyboru opakowania prezentowego lub ekologicznego dla towaru, nie można już odstąpić od umowy o usługę opakowania prezentowego lub ekologicznego od momentu zapakowania towaru i tym samym świadczenia usługi. Zwracamy uwagę, że towar pakujemy natychmiast po złożeniu zamówienia.

Nie można również odstąpić od umowy w przypadku opakowania prezentowego towaru od momentu, gdy towar został już dla Państwa zapakowany. Zwracamy uwagę, że zgodnie z prawem przysługuje Państwu mniejsza wartość towaru również z powodu zmienionych właściwości i działania. W takim przypadku zwracamy tylko proporcjonalną kwotę.

W PRZYPADKU ODSTĄPIENIA

Jeśli konsument odstąpi od umowy, dostawca bez zbędnej zwłoki, a w każdym przypadku najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od tej umowy, zwraca wszystkie otrzymane płatności, z wyjątkiem kosztów dostawy.

Otrzymane płatności zwracamy konsumentowi tym samym środkiem płatniczym, jakiego użył przy zamówieniu. W przypadku płatności za pobraniem, konsument w formularzu odstąpienia od umowy podaje swój numer konta, na które zostanie wykonany zwrot.

Sprzedawca ma prawo wstrzymać zwrot ceny zakupu do odbioru zwróconego towaru lub do przedłożenia dowodu, że konsument wysłał produkt sprzedawcy.

Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru, jeśli zmniejszenie wartości jest wynikiem postępowania, które nie jest niezbędne do ustalenia natury, właściwości i funkcjonowania towaru, dlatego użytkownikowi zaleca się, aby towar był nieużywany, nieuszkodzony, w niezmienionej ilości i w oryginalnym opakowaniu (to ostatnie szczególnie ze względu na ochronę towaru przed uszkodzeniami w procesie zwrotu towaru). Ponieważ chcemy, aby proces odstąpienia od umowy przebiegał bez problemów, aby uniknąć zmniejszenia zwrotu ceny zakupu, przygotowaliśmy krótką listę, na co należy zwrócić uwagę przy zakupie na odległość:

Zmniejszenie wartości towaru, który był używany (ponad granice testu do ustalenia natury, właściwości i funkcjonowania towaru) wynosi określony % od regularnej ceny detalicznej towaru w dniu zakupu tego towaru: w przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie użytkownika na towarze powstała szkoda (np. że towar lub części składowe zestawu sprzedażowego są uszkodzone, w zmienionej ilości lub jakości, nieoryginalnym lub uszkodzonym opakowaniu) sprzedawca jest uprawniony do dochodzenia od użytkownika zwrotu całkowitej szkody na towarze, zgodnie z podstawowymi zasadami cywilnej odpowiedzialności odszkodowawczej. Odpowiedzialność użytkownika za zapłatę zmniejszenia wartości towaru może wynosić do kwoty pełnej regularnej ceny detalicznej towaru w dniu zakupu tego towaru, w zależności od zakresu zmniejszenia wartości, co dla każdego pojedynczego przypadku indywidualnie ustalają upoważnieni dostawcy i serwisanci towaru.

Anulowanie zamówienia

Zamówienia internetowe konsument może anulować bez dodatkowych kosztów do otrzymania wiadomości elektronicznej o tym, że zamówienie zostało już wysłane z centrum pakowania firmy Maneks plus d.o.o. Powiadomienie o anulowaniu zamówienia jest możliwe wyłącznie przez pocztę elektroniczną [email protected].

Użytkownik może anulować zamówienie w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia pocztą elektroniczną lub telefonem.

W wiadomości elektronicznej obowiązkowo należy podać następujące dane:

W temacie wiadomości: Anulowanie zamówienia

W treści wiadomości: a) nazwa produktu lub numer zamówienia b) imię i nazwisko kupującego c) adres kupującego

Gwarancja oraz wady rzeczowe

Gwarancja obowiązuje na terytorium Republiki Słowenii.

Gwarancja to każde zobowiązanie, które producent (dalej: gwarant) podejmuje wobec konsumenta poza ustawowymi zobowiązaniami sprzedawcy z tytułu obowiązkowej rękojmi za zgodność towaru i którym zobowiązuje się, że bezpłatnie naprawi lub wymieni towar, zwróci część lub całość ceny zakupu, gdy towar nie spełnia specyfikacji lub nie ma właściwości wskazanych w karcie gwarancyjnej lub odpowiednim komunikacie reklamowym, które są dostępne przy zawarciu umowy lub wcześniej.

Gwarancja gwaranta prawnie zobowiązuje pod warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej i związanych z tym komunikatach reklamowych, które są dostępne przy zawarciu umowy lub wcześniej.

Gwarant gwarantuje jakość produktu lub bezbłędne działanie w okresie gwarancyjnym, jeśli będzie używany zgodnie z jego przeznaczeniem i załączonymi instrukcjami.

Okres gwarancyjny rozpoczyna się w dniu dostawy produktu konsumentowi.

Jeśli towar, na który została wydana obowiązkowa gwarancja, nie spełnia specyfikacji lub nie ma właściwości wskazanych w karcie gwarancyjnej lub komunikacie reklamowym, konsument może najpierw zażądać usunięcia wad. Jeśli wady nie zostaną usunięte łącznie w ciągu 30 dni od dnia, w którym producent lub autoryzowany serwis otrzymał od konsumenta żądanie usunięcia wad, producent musi bezpłatnie wymienić konsumentowi towar na równoważny, nowy i bezbłędny towar.

Termin z poprzedniego akapitu może zostać przedłużony do najkrótszego czasu potrzebnego do ukończenia naprawy lub wymiany, ale nie więcej niż o 15 dni. Przy ustalaniu przedłużonego terminu uwzględnia się naturę i złożoność towaru, naturę i powagę niezgodności oraz wysiłek potrzebny do ukończenia naprawy lub wymiany. O liczbie dni przedłużenia terminu i przyczynach jego przedłużenia producent informuje konsumenta przed upływem terminu z poprzedniego akapitu. Jeśli producent nie naprawi lub nie wymieni towaru na nowy w terminie, konsument może zażądać zwrotu całej ceny zakupu od producenta lub zażądać proporcjonalnego obniżenia ceny zakupu.

Jeśli konsument żąda proporcjonalnego obniżenia ceny zakupu, obniżenie ceny zakupu jest proporcjonalne do zmniejszenia wartości towaru, który konsument otrzymał, w porównaniu z wartością, jaką miałby towar, gdyby był zgodny.

Niezależnie od powyższego, konsument może zażądać zwrotu zapłaconej kwoty od producenta, jeśli niezgodność pojawi się w mniej niż 30 dni od dostawy towaru.

Za wymieniony towar lub wymienioną istotną część towaru na nowy producent wydaje nową kartę gwarancyjną.

Producent lub autoryzowany serwis może zapewnić konsumentowi na czas naprawy towaru, na który została wydana obowiązkowa gwarancja, bezpłatne użytkowanie podobnego towaru.

Jeśli producent nie zapewni konsumentowi towaru zastępczego do tymczasowego użytku, konsument ma prawo dochodzić szkody, którą poniósł, ponieważ nie mógł używać towaru od momentu żądania naprawy lub wymiany do ich wykonania.

Koszty materiału, części zamiennych, pracy, transportu i przewozu produktów, które powstają przy usuwaniu awarii lub zastąpieniu towaru nowym, płaci producent.

Czas, w którym producent gwarantuje za opłatą naprawę, konserwację towaru, części zamienne i urządzenia przyłączeniowe wynosi co najmniej 3 lata po upływie okresu gwarancyjnego.

Naprawy w domu ze względu na wymagania i nieprzenosność nowoczesnego sprzętu serwisowego oraz dostępność części zamiennych nie są możliwe (z wyjątkiem AGD).

Sprzedawca nie jest przeszkolony do oceny technicznej ewentualnych awarii i dlatego nie może decydować o wymianie produktu bez opinii autoryzowanego serwisu w przypadku awarii.

Gwarancja nie ma zastosowania w przypadkach, które są wymienione w poszczególnej karcie gwarancyjnej przy poszczególnym artykule.

Wada rzeczowa

Wadę rzeczową, to znaczy gdy produkt nie ma właściwości potrzebnych do jego użytkowania lub nie ma innych uzgodnionych właściwości, można dochodzić wyłącznie u sprzedawcy. Przy tym sami wybieracie między czterema prawami.

Tak możecie żądać:

O wadzie musicie powiadomić sprzedawcę w ciągu dwóch miesięcy od dnia, kiedy wadę odkryliście, najpóźniej jednak w ciągu dwóch lat od odbioru produktu. Od tego, kiedy u sprzedawcy produkt reklamowaliście, zależy, kto musi udowadniać istnienie wady w przypadku, gdy sprzedawca się z nią nie zgadza.

Jeśli produkt reklamowaliście w pierwszych sześciu miesiącach od odbioru, to sprzedawca jest tym, który musi udowadniać, że reklamacja konsumenta jest nieuzasadniona, czyli że produkt nie ma wady.

Niezgodność towaru

Sprzedawca musi dostarczyć konsumentowi towar zgodnie z umową i odpowiada za niezgodności, które towar miał w czasie dostawy.

Kiedy mamy do czynienia z niezgodnością?

Towar nie jest zgodny z umową sprzedaży szczególnie, gdy (wymagania subiektywne):

Poza tym, co wymieniono w poprzednim akapicie, towar jest niezgodny również, gdy (wymagania obiektywne):

Oświadczenie o odstąpieniu Kupiec może złożyć przez e-mail na adres [email protected]. Formularz odstąpienia od umowy Kupiec otrzyma przez wiadomość elektroniczną, po wcześniej wysłanej wiadomości z żądaniem odstąpienia od umowy i w przypadku, jeśli Kupcu to prawo jeszcze przysługuje.

Gwarancja na dostawę

Jeśli Kupiec otrzymał produkt, który uległ uszkodzeniu podczas transportu lub nie pasuje do złożonego zamówienia, należy zgłosić wadę w ciągu 48h od dostawy. Przez pocztę elektroniczną na adres [email protected] kupiec powinien przesłać zdjęcie paczki (gdzie widoczna jest również etykieta) oraz otrzymanego produktu, na którym wyraźnie widać miejsce uszkodzenia lub zawartość.

Wniosek będziemy rozpatrywać priorytetowo w najkrótszym możliwym czasie i zadbamy o wymianę produktu. Późne wnioski będziemy rozpatrywać jako reklamację produktu.

Gwarancja na produkty techniczne

Kupiec może dla artykułów technicznych i urządzeń elektronicznych z naszej oferty skorzystać z 12-miesięcznej gwarancji. Gwarancja biegnie od daty odbioru towaru. Gwarancję kupiec może wykorzystać zgodnie z art. 19 Ustawy o ochronie konsumentów na podstawie faktury, która służy jako karta gwarancyjna.

Firma zastrzega sobie prawo do odmowy gwarancji w przypadku, gdy do wniosku nie została załączona faktura lub faktura nie jest czytelna lub jest w jakiś inny sposób niepełna.

Gwarancja nie obowiązuje w przypadku:

Produkty, na które kupiec ubiega się o gwarancję, należy sprawdzić, dlatego do wniosku gwarancyjnego należy załączyć zdjęcia lub nagrania wideo, które pokazują wadę. W razie potrzeby prosimy kupca o zwrot produktu do sprawdzenia.

W przypadku zatwierdzenia wniosku gwarancyjnego zapewnimy nowy produkt, a kupiec ma również prawo zażądać naprawy reklamowanego produktu, przy czym zwracamy uwagę, że termin naprawy jest dłuższy od terminu dostawy nowego produktu. Jeśli naprawa trwa dłużej niż 45 dni, wymieniamy produkt na nowy, a jeśli to nie jest możliwe, to w całości zwracamy cenę zakupu produktu.

Podsumowanie procedury znajdziecie na zakładce Reklamacje i wymiany na dole strony internetowej.

UWAGA: Maneks Plus d.o.o. przyjmuje zwrot tylko tych przesyłek, które zawierają produkty zakupione przez Stronę Internetową. Wszystkie przesyłki, które poszczególne osoby by przysłały, a nie zawierałyby produktów zakupionych u nas, zwrócimy nadawcy na jego koszt.